[Drim, hadi abicim şu mailleri at artık - Polat]
Merhaba,
Ekranımın sağ alt köşesinde 15:41
yazıyor...
Artık emirlerimi yerine getirmek konusunda eskisi kadar hassas
olmayan sevgili mouse'umu bin bir güçlükle 15:42 olmuş olan rakam dizinin
üzerine getirerek çift tıklıyorum;
29 Haziran 2001...
Biraz geç kalmışız ehehe (hayır, tamam yüzsüzlük diz boyu ama
bari gülme di mi?)
Tabii bu gecikmenin pek çok sebebinin içinde, en geçerli
ve bir o kadar mantıklı, hatta zorunlu, aslına bakarsanız çok da sıkıcı olan
sebebi; benim, sınavlarım yüzünden, bu aya
mahsus olmak üzere ve umarım başka hiç bir aya mahsus olmamak üzere (geçmem
lazım yani, onu demek istiyorum.), işlerimizin en alengirli olduğu dönemlerde
bir anda ortalardan yok olup, ders kitaplarına gömülmüş olmam... Oradan
çıktığımda dergi bitmişti zaten :)
Tabi gecikme diye bahsedip duruyorum ama
nedir bu gecikmenin olayı? Ne kadardır bu gecikme?...
Pazartesi günü, yani
ayın 2'sinde dergi matbaadan alınmış ve yay-sa' a teslim edilmiş olacak. Onu
takip eden günlerde de yayılmaya ve satılmaya başlayacağız. Şimdi geçmişe dönüp,
derginin çıkış tarihlerini karşılaştırdığımızda görüyoruz ki; aslında ayın
2'sinde derginin dağıtılmak üzere yay ve sat
kardeşlere veriliyor olması güzel bir durum. Peki nedir işler bu kadar
aksamışken, dergimizin erkenden bitiriliyor olmasına sebep olan (16 sayfa
çıkacağız da ondan dermişim ben ehe)?
Bilinmez ki... Dünyanın binbir türlü
hali var... İşler bitmiş, dergiyi baskıya vermişiz işte... Niye bu kadar
irdelersiniz ki bu olayı? Hayret birşey... (Kabul edin böyle bir son
beklemiyordunuz ehe)
[Allahın adını verdim saçmalama da neler var, neler
yok onları yaz - Polat]
Güzel oyunlar
vardı bu ay, kimisi de tam işlerin ortasında davetsiz misafir misali teşrif etti
üstelik. Hatta hazırladığımız sayfa planları o kadar sık değişikliğe uğradı ki,
değişik sıfatlarla tanımlamaya çalıştık hepsini. Mesela; "Plan ama
değişebilir","Plan ama yarın değişecek","En en en en en yeni plan bu","Deminkini
sil bu daha yeni","ehehehehe ay yaa bak drim, plan","Plan ama aşmış bir plan"
gibi..
Peki neydi bu kadar plan değişmesine sebep olan ve daha önemlisi,
nasıl oluyordu da bu kadar plan değişir ve işler devamlı yeniden organize
edilirken dergi zamanında çıkabiliyordu?..
[Sus be sus be sus - Polat]
....
.
.......
...
..
..
[Tamam konuş ama konuyu dağıtma lütfen - Polat]
Kapak Oyunu : Emperor Battle for Dune. EAGames ve Westwood'un üzerinde çalıştıkları oyun nihayet piyasalarda. Zamanında Warcraft mı? Dune 2 mi? diye beynimizi yiyen kavgalar yapılmıştı hatırlarsanız. Dune 2'yi üç kez bitirmiştim ama Warcraft daha güzeldi bence (ehe tamam.) Yeni nesil kavgalar, Warcraft III mü (ki takip ediyor musunuz bilmiyorum ama devamlı piyasaya sürülen trailerları gerçekten muhteşem. Biz de sitede (www.kamernet.com/gameshow) link veriyoruz, bağlantısına güvenen gitsin, çeksin, beğensin (kesin.)) Emperor: Battle for Dune'mu daha iyi? şekline dünüşecek mi bilinmez.. Ama bir yerlerden fikir edinmeye başlamak lazım. E önce Dune bizi şereflendirdiğine göre Gameshow alın. (ne?) 6 sayfalık gayet tatmin edici bir açıklama var bu ay dergide, kaçırmayın. Kaçırırsanız da ağlamayın. (bu arada bu kaçırmak fiili üzerine ne kadar çok geyik yapılabiliyor hiç düşündünüz mü?)
Myst III : Efsane devam ediyor. Tek kelimeyle de tanımlanabiliyor üstelik ; Muhteşem. Nesime yazdı, tam 7 sayfa ve 6500 kelime tuttu. Son derece yararlı haritalar yerleştirildi. Tam çözüm olarak düşünüldü. Tek bölüm halinde sunuldu.
Gangsters II ; Huso abimiz Preview'ini yaparken "kur işlet, tekel ol, bacağa sık modunda suç şebekesi yönetim oyunu olacak." diye yazmış. Oyunu aldık, kurduk, oynadık; Gerçekten de öyle. Yani görüyosunuz Gameshow'da preview'lar ne kadar da doğru. (Tamam ipin ucu kaçtı farkındayım :) İlk oyundan farklı olarak, kapışmalar, çete savaşları Real-time olarak yapılmış ve oyun turn-based den uzaklaşmış. Biz de birşeyler karaladık işte dergide... (Arası yok mudur bunun?).. Evren yazdı.
Bir kaliteli strateji oyunu da Conflict Zone. Yakın gelecekte geçiyor olması benim oyuna bir anda ısınmama sebep oldu. 3D Real Time Strateji olması bir anda soğuttu. (beceremiyorum :) Ama sonra hatırladım ki, deli gibi oynadığım(kısa bir delilikti ama, sonra derginin iyiliği için bıraktım :) Black and White'da 3D real Time idi. O zaman tekrar ısındım. Levent Göçer yine dolu dolu bir yazı yazdı. Zaten oldum olası sevmişimdir yazılarını.
Levent'lerden konu açılmışken, hemen Summoner diyelim. Levent Arslan'ın konusuna ve karakterlerin alt yapısına tam not verdiği oyun Frp tabanlı bir 3d Action Role Playing. (Karman çorman bir tür oldu di mi?) Bakın gerçekten de, oyunun konusunu incelediğimde bende oldukça beğendim. Hemen bir özet geçeyim size; Bir çocuk var...
Dracula serisini hatılarsınız. Kısa aralıklarla
piyasaya çıktılar ve biz de sektirmeden tam çözümüzü yayınladık. Seri, birer
sanat eseri olan ara demoları ile dikkat çekiyordu. Necronomicron
Dracula'nın yapımcıları tarafından hazırlandı. Yine aynı 3d demolar ve H.P.
Lovecraft imzalı bir senaryo...
Tam çözümünü yayınlıyoruz. Artun bu ay
birinci bölümünü yazdı. İkincisini de yazacak inşallah ehe..
Half Life'ı biliyoruz... Sonra üzerine çıkan ek bölüm paketlerinden de haberdarız. O Motor üzerine kurulmuş oyunlardan da nasibimizi aldık. Opposing Force'u beğenerek oynadık. Counter Strike ile sabahladık... Eh, biz zevkimizi aldık, artık yeter dedik ama Sierra aynı düşüncede değil anlaşılan. Half Life; Blue Shift Orjinal Half Life ile aynı zaman diliminde geçiyor. Bu kez, bilim adamlarını, yaratıklardan ve hükümet askerlerinden korumak zorunda olan bir güvenlik görevlisi rolündeyiz. Hatta tam olarak hangisiyiz; Bleda açıklıyor.
Kanımca maymuna dönmüş olan, Star Wars evreninden hala sıkılmamış olanlar için bir de 3d shoot em-up'umuz var bu ay.. Star Wars : Battle for Naboo. Episode I'i konu alan ve Naboo gezegenindeki savaşın içine düştüğümüz oyun Rogue Squadron II'yi beklerken abur cubur niyetine birşeyler isteyenler için... Serkan Kutlubay yazdı.
[Oyunları bitirdin ama cıvımayı aklından bile
geçirme - E anladınız kim olduğunu]
Kısa kısa köşelerle ilgili bilgiler
vermek niyetindeyim şimdi de,
Hard News :
Yoğun istekler karşısında dayanamadık ve artık 4 sayfa. Hüseyin'in ilk duyduğu
andan beri ismini ne kadar sevdiğini haykırarak belirttiği "mektup
pınarı" köşesi, bu ay cd-rom testlerine yer verdiğimiz Hard test (bu
da yeni isim :P) bölümü ve donanım tanıtımları bahsi edilen 4 sayfanın sınırları
içinde mevcut. (Donanım köşesi, mektup bölümü ve testler ile ilgili,
öneriler(seviniriz), şikayetler(sizi dışlarız), eleştiriler(duruma göre
davranırız) varsa, mail atın ilgili şahıslara ileteyim.
News : Polat
ile Meg'in didişmesi bu ay da devam ediyor. Sanıyorum köşe artık iyice
benimsendi ve şeklini buldu. Bence hep Polat ile söyleşsin Meg. (Zebani, naber
abi...ehehehe)
Preview: Nerede kaldı artık çığlıkları arasında,
Alone in the dark IV : New Nightmare, Star Trek : Armada II,
Age of Mythology ve Pusu (Evet, bildiğiniz Pusu.. Pusu kurmak
vardır hani. Tuzak... Türkçe oyun yani bu. Yerli malı. Yeter mi?
Tamam.)
101, Abandonware, Cheats, Ultima köşeleri devam
ediyorlar.
Ve tabi ki Overdose yine dopdolu.. Sanki bu ay biraz da
değişik. Ve sanki bu değişiklik diğer köşelerde de var gibi... Ne ki acaba?
Allah allah...
[Ya bitir artık şunu, benim hakkımda abuk abuk
tahminler de yapma. -...]
Eğer
düzlüğe çıkıp, Eylül, Ekim aylarında çıkmaya devam ederken, önümüzü de
görebilecek duruma gelirsek, yaklaşık bir yıl kadar gecikmiş -ertelenmek zorunda
kalmış- pek çok plan devreye girip, dergide değişim (gelişim?) başlayacak. Ve
bunları sanıyorum ki, sizlerle bu platformda (ya da başka zaman ve başka
platformda :)) uzun uzun tartışacağız ama henüz o kadar uzağa gitmeden ve
bilmemiz gerektiğini düşündüğümüz bir iki soruyla her ay yaptığımız gibi devam
edelim.
İlki, tam çözümlerle ilgili. Çok değişik tepkiler geliyor ki
özellikle sayfa sayısını azaltmak zorunda kaldığımızdan beri 6-8 sayfalık tam
çözümler daha fazla dikkat çekmeye başladı. Beğenenlerin yanında, bazı
eleştirilerde gereksiz bulunduğunu okurken, bazı eleştirilerden de aylar boyunca
aynı oyunun tanıtılmasından rahatsız olunduğunu anlıyoruz. Elimizden geldiğince
bir veya iki tam çözüme yer vermek ve iki aydan fazla uzatmamak taraftarı
olduğumuzu belirterek, sizlerin bu konudaki düşüncelerini soruyorum.
Eğilelim
bakalım şu işe;
Nedir tam çözüm? Sıkıcı mıdır? Olmalı mıdır? Olmalıysa ne
kadar olmalıdır? Nasıl yazlımalıdır? Şimdiye kadar en çok hangi tam çözümü
okurken zevk aldınız?.. ve şu anda aklıma gelmeyen veya işi uzatmamak için
yazmadığım pek çok soru için cevap bekliyorum.
Bu cevapları okurken bir de
dip not olarak. Ne kadar süredir bu mail'lardan aldığınızı, İlk bakış mail'ları
hakkında ne düşündüğünüzü ve dergiyi düzenli alıp almadığınızı da yazarsanız
sevinirim... Belki böylece, burada yazdıklarımız nerelere ulaşıyor ve ileride
konuşacaklarımız bizler için ne derece net yargılar sağlayacak
bilebiliriz...
mail reply...
saygılar.
drim.
--------------------------------------------
Altug CANITEZ
Gameshow-grafik tasarim,
yazar
Gameshow web - webmaster
GAMESHOW Evrenin en eglenceli PC oyun
dergisi
www.kamernet.com/gameshow